english

Περιεχόμενα

2ος  Διαδικτυακός Διαγωνισμός ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ
«Μοιραστείτε & κερδίστε»
2010

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

A. Γενικά στοιχεία

Τίτλος Εργασίας: Διαδικτυακή προβολή του αρχαιολογικού χώρου των Δενδρών Αργολίδας
Κατηγορία συμμετοχής:1η κατηγορία - Πολιτισμός
Διασύνδεση με τη συμμετοχή μας: http://lyk-ag-triad.arg.sch.gr
Τίτλος τμήματος/τάξης/ομάδας: B’  Τάξη Γενικού Λυκείου Αγίας Τριάδας Αργολίδας
Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν:
Βασίλης Ν. Βασιλείου (ΠΕ 02) -  Θεοφάνης Οικονόμου (ΠΕ 01)
Πόσοι μαθητές συμμετέχουν στην εργασία αυτή: 30 μαθητές
Οι ηλικίες τους :   16-17 ετών
Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το συντονιστή της εργασίας: bill_bas@sch.gr (Βασίλης Βασιλείου)

B. Περιγραφή της περιοχής μας

Το Γενικό Λύκειο Αγίας Τριάδας βρίσκεται στο δήμο Μιδέας στην Αργολίδα, σε μια περιοχή γεμάτη από πορτοκαλιές. Η περιοχή μας είναι πλούσια σε αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία, καθώς πολύ κοντά βρίσκονται οι Μυκήνες, η Τίρυνθα, η μυκηναϊκή ακρόπολη της Μιδέας και το μυκηναϊκό νεκροταφείο των Δενδρών, όπου και βρέθηκε η περίφημη χάλκινη πανοπλία, η οποία εκτίθεται στο αρχαιολογικό μουσείο του Ναυπλίου.

Γ.  Περίληψη της εργασίας μας:

Η εργασία μας είχε στόχο τη διαδικτυακή ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου των Δενδρών. Πρόκειται για μυκηναϊκό νεκροταφείο στο οποίο έχουν ανασκαφεί πολλοί θαλαμωτοί τάφοι και ένας θολωτός τάφος, και έχουν βρεθεί πλούσια κτερίσματα, τα οποία φυλάσσονται στο αρχαιολογικό μουσείο του Ναυπλίου και της Αθήνας.

Σε συνεργασία με την αρχαιολόγο της Δ’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων κα. Ευαγγελία Παπή, οι μαθητές επισκέφθηκαν επανειλημμένα τον αρχαιολογικό χώρο καθώς και το τμήμα του αρχαιολογικού μουσείου Ναυπλίου που είναι αφιερωμένο στα Δενδρά και τράβηξαν φωτογραφίες και αποσπάσματα βίντεο. Χρησιμοποιώντας ως  κείμενο αφήγησης την πληροφορία που έχει αναρτηθεί στον αρχαιολογικό χώρο δίπλα από τους μυκηναϊκούς τάφους με την άδεια της συγγραφέας κας Παπή, φτιάξαμε μια σειρά από βίντεο ξεχωριστά για κάθε μυκηναϊκό τάφο, με υποτίτλους στην ελληνική και αγγλική γλώσσα. Τα βίντεο μαζί με τις φωτογραφίες τις αναρτήσαμε σε ένα σύνολο ιστοσελίδων που κατασκευάσαμε γι’ αυτό το σκοπό.

Πιστεύουμε ότι μέσα από τη διαδικτυακή προβολή του μυκηναϊκού νεκροταφείου των Δενδρών Έλληνες και ξένοι θα παρακινηθούν να επισκεφθούν από κοντά και να θαυμάσουν την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας.

Δ. Προβλήματα στην πορεία της εργασίας μας:

Ιδιαίτερα προβλήματα στην εργασία μας δεν συναντήσαμε, πέρα φυσικά από τα πολλά τεχνικά ζητήματα που έπρεπε να λύσουμε, προκειμένου να επεξεργαστούμε και να παράγουμε το ψηφιακό εποπτικό υλικό (π.χ. ηχογράφηση φωνής, επεξεργασία βίντεο, υποτιτλισμός, κατασκευή ιστοσελίδων, μεταφόρτωση στο server που έχει το σχολείο στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο).

Ε. Κύρια περιγραφή της  εργασίας μας – βασικά στοιχεία της

Πώς οι δραστηριότητές μας και η έρευνά μας με αυτήν την εργασία  για  το διαδικτυακό εκπαιδευτικό διαγωνισμό «Μοιραστείτε & κερδίστε»  συμπλήρωσαν τη διδασκαλία διδακτικών ενοτήτων των επιμέρους  μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος;

Η εργασία μας αυτή αποτέλεσε ισχυρό κίνητρο μάθησης και συμπλήρωσης των γνώσεων σε θέματα Πληροφορικής και χρήσης των νέων Τεχνολογικών του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστού. Με τη βοήθεια φορητών συσκευών (κινητά τηλέφωνα) οι μαθητές βιντεοσκόπησαν ή φωτογράφησαν τον αρχαιολογικό χώρο, επεξεργάστηκαν το  υλικό αυτό με κατάλληλα λογισμικά (π.χ. Camptasia), ήρθαν σε επαφή με λογισμικά κατασκευής ιστοσελίδων (π.χ. Dreamweaver CS4) και έγιναν περισσότερο υπεύθυνοι στον τρόπο προβολής πληροφορίας στο διαδίκτυο (π.χ. σεβασμός πνευματικών δικαιωμάτων, παραπομπή στον πνευματικό δημιουργό).

Τι καινούργιο μάθαμε – ποιες νέες ιδέες σκεφτήκαμε.

Αυτό που έμεινε περισσότερο στους μαθητές είναι το κλίμα συνεργασίας για την επίτευξη ενός τόσο δύσκολου από τεχνική άποψη έργου, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους αρμόδιους φορείς  (π.χ. την αρχαιολόγο κα. Ευαγγελία Παπή).

Τι  εργαλεία και τεχνολογίες πληροφορικής χρησιμοποιήσαμε.

Βιντεοκάμερες, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, επεξεργασία βίντεο με το Camptasia και υποτιτλισμός, κατασκευή ιστοσελίδων με το Dreamweaver CS4)

Με ποιους τρόπους γίναμε (με την εργασία μας) «πρεσβευτές» της τοπικής κοινότητας μέσα από  το διαδίκτυο.

Πλέον μέσα από τον ιστότοπο του σχολείου μας οι διαδικτυακοί μας επισκέπτες, Έλληνες και αγγλόφωνοι, μπορούν να επισκεφθούν και να ξεναγηθούν στο μυκηναϊκό νεκροταφείο των Δενδρών και να πληροφορηθούν και να θαυμάσουν τα πολύτιμα αντικείμενα που ανασκάφηκαν στους τάφους του και φυλάσσονται στο αρχαιολογικό μουσείο του Ναυπλίου. Επίσης, μπορούν να βρουν πληροφορίες για το πώς μπορούν να επισκεφθούν τον αρχαιολογικό χώρο και να έρθουν κοντά στον τόπο μας.

Αντίκτυπος της εργασίας μας στην τοπική μας κοινότητα (σχολείο-γειτονιά-συνοικία).

Ήδη η εργασία μας έχει γνωστοποιηθεί στη Δ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, με την οποία εξάλλου και συνεργαστήκαμε προκειμένου να προχωρήσουμε στο έργο αυτό. Επίσης, έχει ανταποκριθεί  θετικά και το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Μιδέας.

Πώς πήραν μέρος άλλα μέλη της κοινότητάς μας στην εργασία μας βοηθώντας εθελοντικά.

Η αρχαιολόγος της Δ’ ΕΠΚΑ Ευαγγελία Παπή μας καθοδήγησε σημαντικά στο πώς θα βρούμε πληροφορίες και θα προχωρήσουμε στο έργο μας.

Ανακαλύψεις – απρόοπτα – εκπλήξεις

Μέσα από τη δημιουργία των βίντεο οι μαθητές άρχισαν να συνειδητοποιούν καλύτερα την αξία του τόπου τους, ενώ μέχρι σήμερα δεν έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, θεωρώντας δεδομένα κάποια πράγματα. Το γεγονός ότι έτσι έγιναν πρεσβευτές του τόπου τους φάνηκε να τους γεμίζει με περηφάνια και περισσότερη ευθύνη.